Författare Tråd: Ett bittert slut på julen och en sur inledning av den nya säsongen  (läst 780 gånger)

Katten

• H O O
  • Hade det varit förr hade allt varit bättre
  • Län: Stockholm
  • MC: Transalp 1999
Natten mellan 25 - 26 december, drabbades jag och mina garagegrannar av tillgrepp och förstörelse.
Någon/några har lyckats (fan vet hur) ta sig in i garaget och brutit sig in i valda fordon på jakt efter
saker som kan nyttjas/säljas/kastas. Likaså har tanklock brutits upp för att slanga soppa.
För att forsla bort materiel måste det ha funnits en bil till förfogande (inside jobb??).

Det känns inte som ett typiskt "hoppsannuharjagtillfälleattsno", detta pga. utvalet av
fordon.

Tack och lov står Hulda kvar. Men det krävs en ny tank, inte ens efter alla kullkörningar har jag
lyckats buckla den på det sätt som de gjorde nu, för att komma åt 10 liter soppa!!!!!(??)

Packväskor o topbox uppbrutna, så håll koll när ni surfar på blocket om samma säljare "råkar" ha följande:
- Rukka allväderställ, svart/grönt stl. 62
- Röd/vit/svart crosshjälm med Scott glasögon
- Jofama crosshandskar, svarta vita
- UFO ryggplatta (skalman)

Kängorna var i för dåligt skick så de fick va kvar, luktade kanske lite lattjo.

Sedan är det en verktygslåda med massor av vektyg inkl. en hylsnyckelsats 8mm - 22mm
som låg i verktygslådan och specialverktyg för MC som stulits.

Lösgods
- 12V kompressor för däcktryckning.
- Digital däcktrycksmätare
- Analog däcktrycksmätare
- 3 däckjärn
På den åttonde dagen skapade Gud MC´n

AT-gubben

• Medlem
  • H O O R
  • Kör XRV750 -02 Svart/Grå
  • MC: Honda Africa Twin 750
Ja, vad säger man? Tjuvjävlar som lägger ner ett stort arbete som förstör för många och det för någon tusenlapp/ar.

Bo inne i staden har sina risker men detta är inte kul. Här på landet är det betydligt lugnare, än så länge. Allt som oftas glöms nycklarna i bilarna och dom står kvar på morgonen. Nä Katten! Fly träsket och kom ut till oss på landet, det är bra för hälsa, hjärta och plånbok.

Naturligtvis ska koll hållas och meddelas till dig men jag tror att chansen är liten.
Fritidsforskare #165

whybring

• H O O
  • Medlem #247
  • Län: Uppsala
  • MC: Transalp -11
Fy sjalingen, missen :-[ :( Vilken J-a julklapp :(

Jag svär med dig... >:( >:( >:(

Kan bara hålla med AT-gossen , bystan har sina fördelar, som Kenta sa på sin T-shirt, "try it, you might like it" :)

Därmed inte sagt att jag fortsätter klara mig... :o Undrar om en pitbull vill bo i garaget? ;D

BiWa

• H O O R
  • Har en Honda Transalp XL600V -97'a ( PD10 )
  • MC: Transalp XL 600 V -97
Därmed inte sagt att jag fortsätter klara mig... :o Undrar om en pitbull vill bo i garaget? ;D
Kanske lite olagligt men 380 Volt i grejorna och Vatten på Golvet , då du...
men glöm inte att bryta strömmen när du ska gå in själv , annars så. ::)

Alernativet är ju att ta ett snack med de andra 2 klubbarna ( H****A******s  eller va dom nu heter ) det kostar nog en bra hacka men du lär får ha prylarna i fred.

I vilket fall som det är för D****igt att man inte ska få ha sina prylar i fred , jag lider med dig.. :'(

Nåväl Ha ett gott slut och ett riktigt bra nytt år till er alla..
Jag kör för att det är kul,    du då ?

أركض لأنه متعة، وكنت بعد ذلك؟

ErLi

• Medlem
  • H O O
  • MC: Honda Dominator, Suzuki VS1400
Surt >:( och tråkigt (milt sagt) att de förstör så mycket för att få så lite.  :o